Forma1-es hírek : Tarolt Schumacher és a Ferrari - izgalmaktól tarkított Európa Nagydíj |
Tarolt Schumacher és a Ferrari - izgalmaktól tarkított Európa Nagydíj
2006.05.16. 19:02
Két héttel idei első diadala után a Ferrari könnyedén győzött az Európa Nagydíjon. Michael Schumacher fergeteges tempót diktált a vasárnapi versenyen, és hazai pályán elsőként szakította át a célvonalat. Mögötte Alonso, és márkatársa Felipe Massa végeztek
20 fokos levegő, és 38 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket a Nürburgringen, ahol ideális körülmények között vette kezdetét az Európa Nagydíj.
A mezőny eleje minden gond nélkül rajtolt el, Alonso sikeresen megtartotta vezető helyét, aki mögé a második helyről induló Schumacher sorakozott fel. A másik Ferrarival Felipe Massa is jól kapta el a rajtot, bejött Schumacher mellé az első kanyarban, ám végül visszavett, és beállt a harmadik helyre.
A mezőny hátsó régiója azonban nem úszta meg a rajtot. A Toro Rosso olasz versenyzője, Vitantonio Liuzzi az első kanyarban megcsúszott, keresztbeállt Ralf Schumacher előtt, aki telibe kapta Tonio autójának hátulját. Az eset egyik nagy vesztese David Coulthard volt, aki szintén ütközött a Toro Rosso versenyzőjével.
A kalamajka következtében Liuzzi jobb hátsó defektet kapott, majd megállt a pályán. A versenybírák nem vártak sokat, és azonnal beküldték a biztonsági autót.
A mezőny a harmadik körben ismét elrajtolhatott. Alonso jól kapta el a fonalat, és sikeresen maga mögött tartotta Schumachert. A sorrend nem igen változott.
Liuzzi kiesését követően David Coulthard is feladta a küzdelmet, vélhetően a skót versenyző autója komolyabban megsérült az első kanyarban történt balesetben. Egy körrel később Juan Pablo Montoya megelőzte Fisichellát a célegyenesben, így a McLaren kolumbiai pilótája feljött a 10. helyre, miután a rajtnál igencsak visszacsúszott. A dél-amerikai versenyző rettenetesen keményen hajtott, és szinte minden egyes körben elfékezte magát, miközben megpróbált átlépni Nick Heidfeld BMW-jén.
A tizedik körnél járva továbbra is Alonso vezetett, ám Schumacher egyre jobb köröket autózott, és már csak fél másodpercre volt a Renault spanyoljától. Tíz kör eltelte után az első nyolc (pontszerző) helyen a következő pilóták autóztak: Alonso, Schumacher, Massa, Raikkönen, Button, Trulli, Barrichello, Villeneuve.
Az első technikai probléma áldozata a Williams istálló ausztrál versenyzője, Mark Webber lett, aki a 14. körben volt kénytelen feladni a küzdelmet. Webber versenye már szombaton megpecsételődött, mikor autójában motort kellett cserélni.
Az első kiállásra az élen autózó Fernando Alonso szánta el magát, aki a 17. körben vételezett üzemanyagot. A spanyol versenyzővel egy időben hajtott ki a boxba a Ferrari brazilja, Felipe Massa is, aki egy kisebb malőr miatt elég sok időt vesztett a szerelők társaságában.
Schumacher ideiglenesen átvette a vezetés, azonban egy körrel később ő is kilátogatott a boxba. A német versenyző elég sok üzemanyagot kapott, így végül nem tudta megelőzni a Renault világbajnokát, aki Raikkönen és Button mögött a harmadik helyen autózott.
A 21. körben a második helyen futó Button állt ki a boxba, míg az élen autózó Raikkönen továbbra sem vételezett üzemanyagot. A finn versenyző két körrel később látogatta meg szerelőit, és Felipe Massa mögé a negyedik helyre jött vissza.
Az első kiállások után nem változott drasztikusan az élmezőny sorrendje. Alonso továbbra is az élen autózott, és kezdett elszakadni a második helyen futó Michael Schumachertől, akit a harmadik pozícióban a Ferrari másik versenyzője, Felipe Massa követett. A negyedik helyen Raikkönen tanyázott, aki mögött csapattársa Montoya tűnt fel, aki azonban ekkor még nem volt kint a boxban. A pontszerzők sorát Ralf Schumacher, Jenson Button és Nico Rosberg zárták. Az első kiállások legnagyobb vesztese kétségkívül a Honda brit pilótája, Jenson Button volt.
Montoya a 27. körben látogatott ki a boxba. A kolumbiai versenyző Jacques Villeneuve és Giancarlo Fisichella mögé, a 11. helyre tért vissza. A kanadai és az olasz között hatalmas csata bontakozott ki, azonban Fisichella nem tudott támadási pozícióba kerülni Villeneuve-vel szemben. Időközben Jenson Button Honda motorja a célegyenesben megadta magát, így a brit versenyző a futam feladására kényszerült.
A 30. körnél járva az élen továbbra is Alonso vezetett, ám Schumacher körről körre zárkózott fel a Renault spanyolja mögé. Érdekes megjegyezni, hogy a Williams istálló német pilótája, Nico Rosberg még nem vételezett üzemanyagot. Az újonc versenyző a 33. körben hajtott ki a boxba, ám nem kapott annyi üzemanyagot, hogy egy kiállással teljesíthesse a futamot. Rosberg Montoya mögé, a tizedik helyre jött vissza - pedig a mezőny végéről rajtolt.
Alonso a 38. körben ismét kiállt a boxba. Schumacher előtt megnyílt az út, és azonnal megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A Renault spanyol pilótája a negyedik helyre tért vissza, Kimi Raikkönen mögé. Schumacher továbbra sem szánta el magát a kiállásra, és egymás utána futotta a verseny leggyorsabb köreit. A német versenyző a kiállása előtti utolsó két körben közel másfél másodperccel futott gyorsabb köröket Alonsónál.
Scuhamcher a 40. körben állt ki a boxba. A német versenyző nem kapott sok üzemanyagot, gyorsan kilőtt a szerelők közül, és kényelmesen visszatért Alonso elé. A két világbajnok között 5.5 másodperc volt a különbség, mely folyamatosan nőtt.
Raikkönen két körrel később szánta el magát a kiállásra, így az élről visszacsúszott Massa mögé, a negyedik helyre. A Ferrari brazil versenyzője azonban egyre közelebb került az előtte autózó Fernando Alonsóhoz. Eközben Fisichella és Villeneuve között még nem dőlt el a csata. A két versenyző egyszerre hajtott ki a boxba, ahol végül a Renault olasz pilótája sikeresen megelőzte Jacques-ot, akitől a következő körökben már jócskán el is szakadt.
Már csak 10. kör volt hátra. Michael Schumacher kényelmesen vezetett, ám a második helyen autózó Fernando Alonso egyre nagyobb bajban volt, ugyanis Felipe Massa és az őt követő Kimi Raikkönen egyre közelebb került a Renault versenyzőjéhez. A középmezőnyben Nico Rosberg felugrott a nyolcadik helyre, Juan Pablo Montoya elé.
Előttük Barrichello, Ralf Schumacher, és Fisichella vívott hatalmas csatát. Az említett öt versenyző között mindössze csak két másodperc volt. Hat körrel a vége előtt Ralf Schumacher Toyotája megadta magát, míg Juan Pablo Montoya is kiállásra kényszerült, vélhetően egy mechanikai meghibásodás miatt.
A végére is maradt némi izgalom. Kimi Raikkönen hihetetlen lendülettel érkezett meg Felipe Massa mögé, akit szintén nem volt sokkal elmaradva a második helyen autózó Fernando Alonsótól. Schumacher magabiztosan vezetett.
A német versenyző már nem is engedte ki a kezéből az első helyet és két héttel idei első futamgyőzelmét követően hazai pályán megnyerte az Európa Nagydíjat. A második pozícióban Fernando Alonso futott be, akit Felipe Massa és a McLaren finn titánja, Kimi Raikkönen követett. A pontszerzők sorát Rubens Barrichello, Giancarlo Fisichella, az utolsó helyről rajtoló Nico Rosberg, és Jacques Villeneuve zárták.
Schumacher újabb két ponttal került közelebb a pontversenyben vezető Alonsohoz, míg a Ferrari átvette a második helyet a McLarentől a konstruktőrök bajnokságában.
|